Mag Trouw afgeschermde FD content overnemen?

Je ziet het steeds vaker: het AD neemt een artikel over uit de Telegraaf, Trouw presenteert onderzoeksresultaten van een studie die is uitgevoerd door NRC. Meestal inclusief hyperlink naar de bron van het verhaal. Het lijkt erop dat deze werkwijze inmiddels redelijk geaccepteerd is.

Maar hoe zit dat met artikelen die verschijnen achter een betaal- of registratiemuur? Zo had Trouw vanochtend een bericht over een brandbrief, overgenomen uit het FD. FD beschikt over de brief en heeft op basis van de inhoud een nieuwsbericht gemaakt. Is een link vanaf Trouw in dit geval nog wel voldoende? Op onze bedrijfspagina kunt u uw mening geven: https://plus.google.com/103731329031226770916/posts/U8zc3j1P6Yu.

Inschrijven voor onze nieuwsbrief: