Internet

Zo kom je hoger in Google

0

“The best place to hide a dead body is page 5 of the Google search results.” Een flauwe grap natuurlijk, maar er zit wel een kern van waarheid in. Wanneer is de laatste keer dat jij verder dan pagina 1 hebt gekeken op Google? Het wordt steeds belangrijker om hoog in de Google zoekresultaten te komen. Het is daarom ook een onmisbaar aspect geworden in online marketing. We vertellen je er graag meer over in dit blog.

Waarom is het zo belangrijk?
Een hoge plek in de zoekresultaten is in meerdere opzichten van belang. Het levert je allereerst meer naamsbekendheid en websitebezoeken op. Hoe eerder je voorkomt in de zoekresultaten hoe groter de kans dat er doorgeklikt wordt. En dat leidt natuurlijk tot een hogere conversie, je zult zien dat het een positief effect heeft op je verkoopcijfers. Je haalt hiermee dus zelf meer klanten binnen, maar je troeft hiermee ook je concurrentie af. Hoe hoger jij staat in verhouding tot je concurrenten hoe groter jouw marktaandeel zal worden.

Waar wordt naar gekeken?
Google’s algoritme rankt je website op meer dan 200 factoren. De belangrijkste factoren zijn hierbij de snelheid van je site, de inhoud van je teksten en het aantal links van en naar andere websites. Termen die je vaak zult horen als het over de vindbaarheid in Google gaat zijn Search Engine Optimization (SEO) en Linkbuilding. SEO focust zich op de zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf, product of dienst. Het is dus zaak om te weten welke zoekwoorden goed werken voor jouw product of dienst. Daarnaast spreekt het in je voordeel als er vanaf andere, betrouwbare websites naar jouw website wordt gelinkt. Dit krijg je voor elkaar met linkbuilding, dit is een strategie die je inzet om ervoor te zorgen dat je op andere websites genoemd wordt.

Techniek en content
Het gaat om een combinatie van techniek en inhoud. De techniek en de structuur van de website moeten goed op orde zijn. De gebruiksvriendelijkheid, snelheid en logica in de website moet kloppen om hoger in Google te komen. Daarnaast is het belangrijk de juiste content op de website te zetten. Hierin moeten de juiste zoekwoorden terugkomen, en de juiste koppen en tussenkoppen gebruikt worden. Om het daarnaast voor de gebruikers ook aantrekkelijk te maken moet het inhoudelijk ook goed in elkaar zitten. Google merkt het namelijk als je een trucje probeert uit te halen door maar gewoon elke keer hetzelfde woord te noemen.

Toch wat hulp nodig?
Hoger komen in de zoekresultaten van Google heeft aardig wat voeten in aarde. Het is helaas niet zo dat je een knopje om kunt zetten en je automatisch bovenaan staat. Schakel daarom de hulp in van de specialisten van Traffic Today. Zij helpen je hoger in Google te komen en daarmee de zichtbaarheid en bekendheid van je bedrijf te vergroten.

De juiste overheaddeur kiezen: waar let u op?

Previous article

5 tips als je gaat solliciteren

Next article

You may also like